youtube
facebook
google plus
  • UA
  • RU
ПричіпНапівпричіпНапівпричіпРемонт напівпричіпів

Пошук по продукції

Прес-центр

Kögel Trailer GmbH & Co. KG

Industriestr.
D-89349 Burtenbach
Deutschland

Потенційний лідер продажу

22.06.2012

Ще до недавнього часу у Kögel неможливо було щось дізнатися про «боковий тент, що швидко відкривається», крім того, що вони над ним працюють. Тепер видно, до чого призвела їхня праця — з таким не соромно вийти в люди.

Коли я тестував цей напівпричіп на початку квітня в Буртенбасі, то дві речі здалися мені знайомими. По-перше, поворотний вал зі стальними панелями в якості додаткової опори для гаків вертикального натягнення тенту. І встановлені в кишенях бокового тенту вертикальні алюмінієві профілі замість незалежних вертикальних вставних рейок. Це все вже давно існує. Але раніше ніхто не поєднував ці елементи.

На фото: 
Мегапричеп з висотою рамної шийки 55 мм

 

Гібрид від Kögel

Патрик Ваннер, що працює в Буртенбасі в відділі комунікацій/ЗМІ, здійснив пошук у архіві заводу попередників гібридного кріплення. Він мав назву «Kögel-Comfort», складався з поворотної пластини для зчеплення з кріпильним гаком, який мав відкидну рукоятку. А от документів на нього не знайшлося. Не вдалося нічого знайти і на сторінці DPMA (Німецьке відомство патентів і торгових марок) в Інтернет за назвою «Kögel AG». Щоправда на сторінках видання з автопродажу, а саме, у номері 17/1997р. на титульній сторінці було опубліковано тест напівпричепа Kögel з підписом «Більше комфорту».

 

Фото зліва: Майже не відрізняється від звичайного напівпричепу Kögel-Cargo: гібридна техніка бокового тенту.
Фото справа: Вертикальні алюмінієві профілі, обгорнуті тентом.

Дещо складніше виявилося знайти інформацію про вертикальні алюмінієві профілі. Залишилися деякі спогади, ще десь з 2000 років, як у Емсланді проводилися експерименти з подібним оснащенням. Однак із використанням механізму підйому через точку повернення. Якщо не помиляюся, оснащення було спроектовано компанією Roland Dekkleden, яка сьогодні увійшла до складу Load-Lok.

І ось Kögel знов використав принцип зручності натягування тенту за допомогою поворотного валу. У 13,6 м кузова з боковими стінками-шторками задіяні чотири сегменти поворотних валів, відповідно до кількості стойок. Рух валів здійснюється через повітряний циліндр пружинного акумулятора. У зачиненому (складеному) стані тиск у пружинному акумуляторі відсутній. Витрати повітря в системі під час відчинення/зачинення дуже низькі — приблизно 0,2 бар. Адже стиснене повітря потрібне лише для відчинення. А тепер запитання: що робити з системою, якщо зникне струм? Однак при цьому передбачається, що причіп втратив запас тиску 5,5 бар. Отже, додатковий споживач — ресивер (пневмопідвіски) — має бути зовсім порожнім. Якщо це так, тоді розкрити гібридну систему Kögel можна традиційним способом — за допомогою важільної стяжної муфти бокового тенту. Іншими словами: стару проблему зручності — нерегульовані гумові тяги вертикальних натяжних пасків — Kögel вирішив дуже просто: за допомогою технології, відомої усім за кузовами з бічними стінками-шторками.

В цьому є одна перевага, яку не можна недооцінювати: якщо частина вантажу нахилилася в бік вертикальних алюмінієвих профілів, тент можна зігнути та протягнути повз. Із системою ламелей на верхньому паску та зовнішній рамі так не вийде. Тому в Kögel при штабелюванні вантажу на піддонах слід уникати гострих кутів. Говорячи мовою страхувальників вантажів: в разі використання системи швидкого кріплення Kögel не обов’язково дотримуватися всіх правил VDI 3968 в частинах 1-6 (Про укладання вантажів).

Відчинення й зачинення

Для водія весь процес виглядає наступним чином: Підвести циліндр пружинного акумулятора — перемикач в цей момент з кожного боку знаходиться все ще за мостом, але почергово зсувається в бік передньої стінки.

Тоді потягнути поворотний важіль вертикального натягнення тенту з храповою муфтою вперед чи назад, натягуючи тент у потрібному напрямку. При зачиненні спочатку беруться до валів намотування, оскільки тоді кутові гаки за вертикаллю краще прилягають до металевих пластин поворотних валів, і вже після цього настає черга вимикача пружинного акумулятора розпочати видалення повітря, і ось боковий тент вже закрито. Операції з боковим тентом потребують не більше зусиль, ніж при роботі з серійними брезентовими. Однак стосовно довжини установки, що підіймається, в прес-релізі Kögel параметри чомусь занижені. Тому що вже при першому розгортанні в напрямку передньої стінки у мене лишилося трішки зайвої довжини з заявлених 2,6 м. До того ж системи гібридного тентування дозволяють користуватися пристроєм підняття даху, що в системах з двома направляючими було можливим лише за умови додаткових витрат, чим пояснюється пропозиція лише від одного виробника. Через модифікацію зовнішньої рами гібридна система не постачається в якості додаткової комплектації. Варіант для мега-причепу саме розробляється. Як було зазначено в попередньому абзаці, для Kögel все не так просто — через рамну шийку P-55.

Додаткова інформація

В першу чергу слід згадати довжину системи з властивим Kögel зсувним дахом за технологією шарнірів «Versus-Omega» та натягненими кріпильними пасками за стандартом EN-12642-XL. Через те, що в день тестування кузова з боковими стінками-шторками в Буртенбасі пройшов сильний дощ, дослідження проводилося в залі видачі. Гібридний напівпричіп щойно надійшов з виробництва, тож ми не хотіли бруднити нижню частину платформи. Піднявши дах «Versus-Omega», одразу помітили, що стара система зсування даху на пластикових шарнірах тут все ще використовується: Ці системи — в усіх, що не мають дуг, які підіймаються за допомогою синхронних шарнірів — при першому розгортанні посередині напівпричепу необхідно стягувати вперед. При цьому слід стежити за тим, щоб тент складався синхронно з рухом шарнірів, не потрапляючи в щілини. Сегменти можна підтягувати вгору за допомогою тентового штоку.

Фото зверху: Довжина пакету.

Що мені не сподобалося в цій моделі, так це відсутність замку спереду. З ним можна було б кріпити шток даху ззовні на рамі за допомогою одного з вертикальних кінців паска.

Але це лише винахідницьке рішення. В «Versus-Omega» у якості системного (позаду) і, можливо, пакетного блокування використовуються два болти з протягнутими крізь них тросами, що впираються в клини. Клини кріпляться на верхньому паску за допомогою двох заклепок з кожного боку. Тож нічого нового. В цьому напрямку фахівцям Kögel ще є над чим попрацювати. Адже це робочий елемент безпеки. Той, у кого піднятий пакет раптово «втікав», коли гак крану саме починає підіймати вантаж, знає, як це може бути неприємно.

P55

Ще один конструктивний елемент напівпричепу — це рамна шия Mega з висотою завантаження 3 м, одразу за передньою панеллю. Як відомо, 950 мм висоти причіпного пристрою низькорамного тягача, плюс 85 мм висота рами, плюс 3000 мм висоти кузову й 30 мм висоти балки в сумі дорівнюють 4065 мм загальної висоти. Залежно від висоти платформи напівпричепу може бути й більше. Нашим сусідам на півдні це дуже добре відомо через драконівські штрафи. Саме через це Kögel розробив свою рамну шию Mega на базі 55-дюймової платформи. Деякі сегменти шиї можна було побачити ще на IAA 2010. Речник у Австрії визнав, що розробки тривають вже давно. Не слід очікувати, що водії вантажівок будуть використовувати можливості зниження висоти за допомогою електронних систем амортизації, якщо вони здебільшого користуються пневматичними, думаючи про корекцію плями контакту шин і висоту їзди. 

 

Фото зліва: Стикувальний край піддону. Фото справа: Поворотний вал з важелем.

Ці «неофіційні» технічні заходи не є вирішенням основної проблеми. Але є офіційним рішенням для Kögel. Зараз потрібно трішечки зачекати, щоб побачити, як покажуть себе більш тонкі шиї під час тривалої експлуатації.

Висновок

Я особисто можу тільки похвалити гібридну техніку бокового блокування, яка поєднує відомі технічні принципи з новою простою технологією управління рухом. Зі статичної точки зору цій похвалі вже майже п’ять років. Іншими словами: Якщо поворотні вали з розташованими попереду кутовими профілями та подовжувачами кріпильних гаків витримають конкуренцію зі стикуванням підйомними щоглами вилочного навантажувача, то ця технологія бокового тентування вийде в лідери. В цьому я особисто переконаний.

Відколи група «Humbaur» вирвалася вперед, настав час конструювання та виробництва, а в сфері інновацій шановним конкурентам з півночі доведеться як у старі часи враховувати те, що шваби постійно щось вигадують, і вигадують речі, які працюють, а не лише презентації у Powerpoint чи напівреалізовані пластикові контейнери. З’являється дійсно практична технологія для причепів. І це саме те, на що звикли чекати клієнти від компанії з Ульма. 

Фото справа: 7-7,7 бар на старті

Фолькнер Браун (Folkher Braun)
KFZ-Аnzeiger, 11/2012
(Журнал для автоперевізників, Німеччина)