youtube
facebook
google plus
  • UA
  • RU
ПричіпНапівпричіпНапівпричіпРемонт напівпричіпів

Пошук по продукції

Прес-центр

Kögel Trailer GmbH & Co. KG

Industriestr.
D-89349 Burtenbach
Deutschland

Стійкість кузова згідно DIN EN 12642 «Code XL»

01.11.2012

Найпростіший, найшвидший і найбільш популярний вид безпечного кріплення вантажів полягає в тому, щоб завантажити транспортний засіб, закрити кузов і, не докладаючи додаткових зусиль, безпечно транспортувати вантаж. «У цьому ж немає нічого нового», можуть заперечити ті чи інші, «я вже давно саме так все і роблю». Правда, щоденна практика і встановлені законом вимоги вельми значно розходяться.

Особливо при транспортуванні напоїв, макулатури і штучного товару на паллетах, як наприклад вантажу в мішках, багато водіїв і вантажників покладаються виключно на стійкість кузова транспортного засобу, при цьому не знаючи, яке саме навантаження він може витримати. Все ще можна почути такі аргументи як «Кузов настільки стійкий, вантаж він витримає без проблем!» або «Кожен ремінь шторного тенту витримує 2 тонни!» Звісно, ці аргументи досить старі і багатьом здадуться банальними, але все ж, навіть зараз їх можна почути. На практиці аргументація грунтується на припущеннях. І більшість водіїв виходять з того, що вони завжди тримають під контролем швидкість на повороті.

Прозора норма 

У § 28 «Правил дорожнього руху» законодавство вимагає абсолютної безпеки навіть у таких радикальних випадках як повне гальмування або раптове ухилення, на поганих дорогах. Що стосується безпеки кріплення вантажів, то тут є два варіанти: або транспортний засіб у стані безпечного кріплення вантажів, або ж ні. Але як же визначити, що транспортний засіб у готовності до безпечного кріпленню вантажу? 

Положення VDI 2700 представляє нам базис безпеки кріплення вантажів. Головною вимогою до кузова є розміреність передньої і бортових стінок, а також стійок. При цьому не задано, яке конкретно навантаження можуть витримати дані елементи. Ці вимоги визначає сертифікат DIN EN 12642, який з квітня 2002 діє для виробництва вантажних автомобілів і причепів більше 3,5 т.

Згідно DIN EN 12642 (версія 2002) без деформування мають бути досягнуті наступні навантаження напівпричепа:

  • Передня стінка
    40% корисного вантажу, максимальне випробувальне зусилля — 5.000 даН
  • Задня стінка
    15% корисного вантажу, максимальне випробувальне зусилля — 3.100 даН
  • Бокова стінка
    30% корисного вантажу, не відноситься до автомобілів Curtainsider (Tautliner)

 
Навантажувальна здатність передньої і задньої стінок на прикладі сідельного напівпричепа.

 

Навантажувальна здатність бічної стінки на прикладі сідельного напівпричепа з кузовом-фургоном.


Сертифікований кузов зі здатністю безпечного кріплення вантажів

 
Навантажувальна здатність бічної стінки на прикладі сідельного напівпричепа з дахом типу «гамбургер».

Для одного виду транспортного засобу, а саме для Curtainsider (Tautliner, Кузов зі шторним тентом), не вдалося визначити випробувальне зусилля на бічну стінку.


Навантажувальна здатність бічної стінки на прикладі сідельного напівпричепа автомобіля типу Standart-Curtainsider.

Це означає, що автомобілі Standart-Curtainsider з боковим шторним тентом можуть забезпечити безпечне кріплення вантажів спереду і ззаду, але не на бічних стінках. Якщо подивитися на транспортні засоби, то можна дійти до висновку, що серед багатьох сідельних причепів досить багато типу Standart-Curtainsider. Це вельми проблематично, оскільки у багатьох нещасних випадках була наявна нездатність безпечного кріплення вантажу. Але проблема полягає не в тенті, а скоріше в цілому кузові — навіть дах і стійки не здатні витримати вантаж в надзвичайних випадках.

Норми «Правил допуску транспортних засобів до руху» покладають відповідальність за експлуатацію транспортного засобу в першу чергу на його власника.

§ 30 Абзац 1 «Правил допуску транспортних засобів до руху». Стан транспортного засобу

«Транспортний засіб має бути сконструйоване таким чином, щоб

  1. його експлуатація нікому не зашкодила, не покалічила і не обтяжувала.
  2. пасажири, особливо при нещасних випадках, були максимально захищені від травм, і щоб наслідки того чи іншого нещасного випадку були максимально незначними».

У разі порушення даних норм, тобто при експлуатації непридатного до руху транспортного засобу, згідно § 31 «Правил допуску транспортних засобів до руху» призначається штраф або штрафні пункти в центральному реєстрі порушень правил руху на транспорті м. Фленсбург.

§ 31 Абзац 2 «Правил допуску транспортних засобів до руху». Відповідальність за експлуатацію транспортного засобу

Власник транспортного засобу не може вводити його в експлуатацію, якщо йому відомо, або має бути відомим, що кріплення вантажу не є безпечним, або, що, експлуатуючи даний транспортний засіб, він наражає на небезпеку рух на дорозі.

Крім того, і водій порушує положення § 22 «Правил дорожнього руху», так як він не забезпечив безпечне кріплення вантажів згідно всім правилам.

Це порушення також карається штрафом і штрафними пунктами в центральному реєстрі порушень правил руху на транспорті м. Фленсбург.

Нова версія DIN EN 12642 описує також «кузов з посиленою конструкцією».

Звичайно, це не нова проблема, і одного разу вона вже була вирішена. Багато автовиробників пропонують сідельні кузови з посиленою конструкцією. Ці транспортні засоби відповідають нормі, яка вступила в силу з січня 2007, DIN EN 12642 «Code XL».

У таких конструкціях зміни були внесені в наступні елементи:

  • Негнучка конструкція даху
  • Особливо стійка передня стінка
  • Особливо міцні стійки
  • Палети на обох стінках транспортного засобу
  • Алюмінієвий профіль або сертифікований тент

Згідно DIN EN 12642 «Code XL» без деформування повинні бути досягнуті наступні величини навантаження:

  • Передня стінка 50% корисного вантажу
  • Задня стінка 30% корисного вантажу
  • Бокова стінка 40% корисного вантажу

Випробувальні зусилля згідно DIN EN 12642 «Code XL» повинні бути поміщені на 2/3 висоти конструкції, це відноситься до всіх видів транспортних засобів, у тому числі і для Curtainsider. Для безпечного кріплення вантажу це означає, що ці транспортні засоби, також і Curtainsider, в змозі забезпечити безпечне кріплення вантажів тільки з причини своєї конструкції. 


Навантажувальна здатність кузова з посиленою конструкцією «Code Xl» на прикладі Curtainsider

Щоб отримати сертифікат на сідельний напівпричіп, автовиробникові необхідно хоча б один раз передати його на детальну перевірку в випробувальний інститут.

На цьому контролі базується індивідуальний сертифікат. У ньому міститься номер кузова і вид вантажу, який можна безпечно кріпити на цьому транспортному засобі. Також у ньому зазначаються умови кріплення, наприклад при повному завантаженні, і рекомендації щодо оснащення кузова.

Порада: Візьміть копію

У повсякденній практиці в автомобілі потрібно завжди мати при собі копію сертифіката. Тільки таким способом вантажовідправнику можна відповісти на його законне питання щодо придатності кузова. Втім, контроль за рухом транспорту проходить в цьому випадку набагато швидше.

Хто побоюється, того що тільки нові транспортні засоби відповідають цим вимогам, може бути спокійний. Більшість кузовів можуть бути переоснащені, якщо що вони не занадто старі. Додаткова інформація про це – у автовиробника.


Посилення даху сталевим тросом.


Троси не є перешкодою, їх можна посунути разом з дахом.


Замість сталевих тросів можуть застосовуватися текстильні ремені.

 Альфред Лампен
Berufskraftfahrer-Zeitung 03/07