Тяжеловози Kögel: чудове доповнення
15.11.2017
Для перевізника марка Kögel ніяк не пов'язана з низькорамними тяжеловозами. А тим часом Kögel Trailer GmbH & Co.KG серійно випускає причіпні і напівпричіпні низкорамники і вони знаходять достатній збут на ринку. Компанія відносить їх разом з напівпричіпними самоскидами до будівельної гамми, адже вони в основному призначені для перевезення легкої і середньої будівельної техніки.
По кількості саме перевезення легкої і середньої будівельної техніки займають левову частку ринку перевезень ваговитих вантажів негабаритів і їх виконують саме на трьох і чотиривісних низькорамних тяжеловозах. Тобто, місткість сегменту досить приваблива, а у Kögel є все, щоб зайняти на нім гідне місце: ім'я, конструкторська школа, технології, якість, а також і досвід - перший напівпричіп для перевезення ваговитих вантажів негабаритів, а саме панелевоз, компанія побудувала в 1965.
Низькорамні причепи в цілому сильно недооцінені на нашому ринку і їх потенціалу ще належить розкритися. Причіп - оптимальне рішення для будівельної або транспортної організації, для якої необхідність в перевезенні своїх будівельних машин виникає, з одного боку, не так часто, щоб містити спеціалізований транспортний засіб - тягач з напівпричепом-тяжеловозом, а з іншого боку, досить часто, щоб власний причіп був економічніший і оперативніший і, взагалі, зручніше, ніж робота із стороннім перевізником негабарита. Причіп - це компромісне, багато в чому обмежене рішення, але для свого кола завдань рішення дуже ефективне. Обмеженням виступає не лише маса вантажу - будівельної машини, але і її розміри, оскільки як тягач використовується самоскид, кузов якого може заважати вантажу. І в цьому ж перевага причепа. Самоскид привіз на місце робіт, скажімо, екскаватор, відчепився і поїхав виконувати свої безпосередні обов'язки. Спеціалізований транспортний засіб, тягач з напівпричепом, в цьому випадку простоюють або для них треба шукати роботу на стороні, тобто, таке рішення припускає явний конфлікт між основним видом діяльності і підробкою. У випадку з причепом періодично потрібний тільки самоскид відповідної повної маси із зчіпним пристроєм і водій з відкритою категорією, що дозволяє буксирувати причіп.
Низькорамний причіп-тяжеловоз має бути одночасно вантажопідйомним, компактним, маневровим і вміщувати одну середню або дві легкі машини, а то і середню і легку одночасно. Має бути передбачений зручний і безпечний спосіб вантаження і кріплення машини на платформі. Крім того, причіп має бути як можна дешевший в експлуатації, яка триває років 30, а то і більше. Компанія Kögel поставляє на ринок три виконання причепів, що супроводжуються набором опцій. Допустима повна маса причепів - 24 т (без спеціального дозволу), допустима конструкція повна маса - 40 т.
Виконання такі: тривісні причепи із ступінчастою і рівною по усій довжині платформою і чотиривісні із ступінчастою платформою. Передня вісь у 3-осного і передній двовісний візок у 4-осного причепа - поворотні "возового" типу, тобто на поворотному крузі. Конструкція міцна, що практично не обслуговується і забезпечує максимальну маневреність. З іншого боку, маневрування вимагає обережності і певних навичок, щоб причіп не втратив стійкості. Поворотний візок є зварною конструкцією з опорно-поворотним кульковим або конічним підшипником і похилим вильчатим дишлом з сайлентблоками. Дишло може регулюватися по висоті в трьох положеннях. За замовленням доступне ступінчасте дишло для зчеплення з високим тягачем.
Особливість причепів Kögel у болтовому кріпленні ряду елементів рами, що дозволяє власникові причепа самому при необхідності встановлювати колісні лотки або рівний настил. Колісні лотки, або ніші, зручні для транспортування колісних машин: зменшують габаритну висоту транспортного засобу і забезпечують додаткову фіксацію вантажу. Як і будь-яка інша продукція Kögel, рама причепа і її знімні елементи проходять повний технологічний цикл: фінішну термічну обробку, KTL- обробку і покриття безбарвним лаком або забарвлення в кольори замовника. KTL- обробка забезпечує довічну корозійну стійкість рами, а як вже говорилося вище, термін експлуатації причепа може бути і 20, і 30 років.
У ходовій частині використані пневмопідвісні осі SAF для низькорамних транспортних засобів і гальмівна система що відповідає стандартам ЄС з електронним управлінням 4S/ 3M і гальмом стоянки з пружинним енергоакумулятором. Підйом-опускання підвіски заднього візка управляється вручну.
У стандартну комплектацію причепа входить настил з м'яких порід деревини і одинсекційні трапи з механічним підйомом. За замовленням настил з твердої породи деревини або гумовий, гідравлічний підйом трапів і двоступінчаті трапи. На верхні профілі рами причепа наварені прутки для забезпечення зчеплення черевиків гусеничної машини. Вантажну платформу оснащують згори 5 парами кріплень (10 тонн) і 5 парами кріплень (3 тонни) з боків. За замовленням можливі додаткові вузли кріплення і розширювачі для нарощування ширини платформи до 3000 мм. В додаткове оснащення також входить лоток (ніша) для екскаваторної рукояті, вильчаті дишла різного виконання, індивідуальні системи кріплення вантажу.
Тривісними напівпричепами-тяжеловозами важко кого-небудь здивувати, адже сьогодні вони складають основу парку тяжеловозної техніки, але у світлі жорстких вимог до повної маси і навантажень по осях, трьохосники Kögel придбавають особливу привабливість. В той час, як вітчизняне машинобудування тільки приступило до теми полегшеної причіпної техніки, оскільки для нас вона стала актуальною нещодавно, європейське машинобудування її давно освоїло, а компанія Kögel відома, як виробник легких, міцних і довговічних конструкцій. Отже, пропозиція Kögel в цьому сегменті є тривісним низькорамним нерозсувним напівпричепом із заднім заїздом. Допустима повна маса напівпричепа - 35 т (без спеціального дозволу), конструкційна повна маса - 45 т. Досить стандартний, можна сказати, класичний напівпричіп, але з деякими особливостями.
Як прийнято у Kögel, рама проходить фінішну термічну обробку і KTL- обробку з подальшим покриттям лаком або в колір замовника. Рама суцільнозварна з дрібнозернистої сталі з невідстібуючим гусаком. Гусак з похилою частиною, яка дозволяє розмістити на нім додатковий вантаж, наприклад, міні-навантажувач, який закочують по приставних трапах. На гусаку передбачений дерев'яний настил і кріплення. Гусак можна оснастити алюмінієвими бортами для перевезення інвентаря і дрібних вантажів. У передній його частині розміщено запасне колесо. Але це ще не усе. Гусак дозволяє напівпричепу працювати як з двовісними, так і з тривісними тягачами, оскільки передбачено два посадочні місця під шкворень - шкворень можна переставити.
Вантажна платформа рівна, за замовленням влаштовують колісні лотки. Закривши лотки настилом можна перевозити гусеничну техніку або інші вантажі. Як і на причепах стандартний дерев'яний настил з м'якої породи дерева завтовшки близько 50 мм, а за замовленням настил з твердої породи або гуми. Також і з трапами: в стандарті одинсекційні механічні, гідравліка і двосекційні за замовленням. Система кріплення вантажу розвиненіша: дві пари кріплень по 6 т плюс дві пари по 3 т на гусаку, п'ять пар кріплень по 10 т на вантажній платформі і шість пар по 3 т з боків. Передбачені механічні розширювачі платформи.
У ходовій частині застосовані пневмопідвісні осі SAF або BPW для низькорамних тяжеловозов, розраховані на навантаження 10 т. В стандартну комплектацію входять стаціонарні осі, за замовленням остання вісь може бути що самоустановочна, а перша підйомною.
Таким чином, низькорамні причепи-тяжеловози Kögel відмінно доповнять парк автотехніки будівельної або транспортної компанії, якій необхідно періодично перевозити свою легку і середню будівельну техніку. Причіп здатний провести довге, насичене життя, не обтяжуючи бюджет власника. Тривісний напівпричіп Kögel придбав особливу привабливість завдяки мінімальній власній масі. Плюс до цього надійність і довговічність конструкції, якість виконання і зручність в експлуатації. Який з них вибрати - питання довгострокового планування.